Ultimul Drive test

Drive test cu Suzuki SX4

Am luat la drive-test micul SUV citadin SX4. O masina de nisa a producatorului nipon, construita in Ungaria, alaturi de fratele italian Sedici.

citeste mai mult
 

Ultima stire

S-a deschis Salonul Auto Bucuresti

​Dupa patru ani de absenta a unui salon auto in Romania, miercuri, 5 octombrie, isi deschide portile Salonul Auto Bucuresti & Accesorii (SAB&A), la Romaero Baneasa. Pretul unui bilet de intrare este de 20 lei, iar vizitatorii vor putea sa vada masini abia lansate in Romania, sa faca teste si sa participe la tombole si concursuri, au anuntat organizatorii.

citeste mai mult
 

Parteneri

Adauga anunt predare leasing - predau-leasing.ro

Anunturi Predau-leasing

    Publicitate

    Noul Dacia Duster, prezentat oficial!

                  
    08/12/2009 Capatana Andrei Comentarii: 0 Vizualizari: 22791

    Iata ca la scurt timp dupa prezentarea modelului Dacia Duster ce concureaza in trofeul Andros, este prezentata oficial si versiunea de serie a acestui model.

    Si nu este vorba de un cross-over, ci de un 4x4 de buget, echipat cu transmisie integrala, si cu bune capaitati de trecere in teren accidentat.

     

    Pozitionare pe piata

    Noul Duster a fost gandit in aceleasi coordonate generale ale gamei Dacia: un model de buget, fiabil, solid, care sa satisfaca cerintele unei categorii cat mai mari de clienti. De data aceasta, Renault nu repeta greseala cu Logan, si ofera noul Duster spre vanzare in multe piete: incepand cu 2010, Duster va fi comercializat in toata Europa, Turcia, si Nordul Africii. Ulterior, incepand cu 2011, modelul va fi oferit in Ucraina, Israel, Iordania, Siria, Liban, Egipt, precum si in anumite tari din Africa. Insa Duster nu se va limita la aceste piete. Din 2011, modelul va fi produs in Brazilia, si in Rusia, in fabricile concernului Renault.

    Duster nu se situeaza insa in randul cross-overelor urbane, sau a soft-roaderelor, modelul dispunand, gratie aliantei Renault Nissan, de serviciile reputatului sistem de tractiune Nissan, similar cu cel ce echipeaza modele Qasqhai sau Terrano.

     

    Design

    Din pacate, designul nu este punctul forte al noului model. In special partea frontala este desenata destul de nefericit, cu faruri de dimensiuni foarte mari, ce incadreaza o grila cromata de dimensiuni generoase.

    Din profil, lucrurile stau ceva mai bine, si masina are alura convingatoare de SUV. Putem constata astfel ca modelul lansat este practic identic cu cel prezentat in pozele spion aparute in urma cu cateva luni, si care aratau modelul nedeghizat in fabrica de la Mioveni.

     

    Date tehnice

    Pentru un SUV de aceste dimensiuni ( 4,81 metri lungime, 1,80 metri latime ), Dacia Duster este submotorizat. Destul de mult, am putea spune. Motoarele oferite sunt actualmente 3 la numar : 1,6 16v pe benzina, de 110 cai putere, si diesel-ul de 1,5 litri, in 2 trepte de putere, de 85, respectiv 105 cai putere.

    Este de asteptat desigur ca cele 2 motorizari pe diesel sa fie cele mai vandute modele. Ramane de vazut care va fi diferenta de pret intre modelul de 85 de cai si cel de 105.

    Sa discutam acum insa despre punctul forte al modelului: sistemul 4x4 avansat, de provenienta Nissan. Acest sistem vine dotat cu un comutator ce permite selectarea modului de operare. Acesta are 3 optiuni:

    1. Auto - sistemul imparte in mod automat cuplul intre puntile fata si spate, in functie de suprafata pe care se ruleaza, precum si conditiile de drum.

    2. 4x4 - sistemul imparte in mod egal cuplul intre cele 2 punti, fiind indicat pentru deplasarea in afara soselelor sau in conditii dificile de drum.

    3. 4x2 - mod de functionare care disttribuie puterea exclusiv spre puntea fata, mod recomandat pentru conditii normale de deplasare, pentru a diminua consumul de combustibil.

    Sistemul de tractiune ar fi insa inutil fara o garda la sol pe masura, si unghiuri bune de trecere. Si la acest capitol, Duster se prezinta excelent. Garda la sol este buna, de 20 de centimetri, iar unghiul de atac este de 30 de grade, iar cel de degajare de 35 de grade. Aceste caracteristici dau noului Duster aptitudini excelente in off-road, si constituie practic unul dintre avantajele modelului : intr-o lume invadata de vehicule de nisa, care insa sunt mai degraba inutile in off-road, Duster ofera foarte bune calitati in off-road, si la un pret care va pune cu siguranta concurenta pe ganduri.

     

    Dotari

    Desi nu au fost facute publice poze cu interiorul modelului, si nici nu dotarile standard, s-au facut publice totusi dotarile de siguranta. Fata de jurnalistii care lauda acest model, noi vom face nota discordanta in ceea ce priveste dotarile de siguranta. Standard, Duster va dispune de airbag-uri pentru pasager si sofer, si ABS cu asistenta la franarea de urgenta ( AFU ). Ca de obicei pentru Dacia, airbag-urile laterale vor fi disponibile doar ca optional, si disponibilitatea va fi conditionata de nivelul de echipare. Avand in vedere ca Dacia face parte din grupul Renault, care se mandreste cu siguranta excelenta a modelelor sale, echiparea de sigurnta a lui Duster este mult prea saracacioasa : nu sunt disponibile airbag-uri cortina, nici cele ce protejeaza genunchii ocupantilor locurilor din fata. Iar despre sistem ESP nici nu poate fi vorba. Da, este un model de buget, dar totusi, la capitolul siguranta ar trebui oferite mai multe dotari, daca nu standard, macar ca optionale. Poate pe viitor sa se imbunatateasca si acest fapt.

     

     

    Concluzii

    Renault a creat un nou model in gama Dacia, exploatand la maxim posibilitatile tehnice ale platformei Logan. Desi initial au existat zvonuri cum ca Duster se va baza pe o platforma Nissan, se dovedeste ca versatilitatea platformei Logan a fost la cote inalte, si asigura fara probleme adaptarea la cerintele unui model 4x4. Un alt mare atu va fi pretul, care cel mai probabil nu va trece de 14.000 de euro. Astfel, Duster va combina cateva caracteristici fara rival pe piata : spatiu interior la fel de generos ca intr-un Logan berlina, sistem de tractiune avansat, cu potential excelent in conditii de drum dificil, si un pret care se apropie de clasa mica, nicidecum de cea SUV. Putini rivali se vor apropia de Duster. Spre exemplu, Suzuki SX4 testat recent, desi mai bine echipat, costa sensibil mai mult, si are dimensiuni mult mai mici.

    Ce impresioneaza cel mai mult insa la acest model, din punctul meu de vedere, este ca ofera reale performante off-road la un pret foarte decent. Multi concurenti cu preturi poate duble nu se pot descurca in off-road, iar un off-roader care sa aibe astfel de capacitati, costa considerabil mai mult. Lasand la o parte si micile aspecte negative, sau designul mai putin inspirat, este destul de clar faptul ca Dacia tocmai a lansat un nou best-seller, care sa continue succesul initiat de Logan si continuat de Sandero. Dacia se extinde astfel si pe alte piete, si demonstreaza ca o marca low-cost poate totusi construi modele fiabile, bine pozitionate ca pret, si nu in ultimul rand, foarte competitive!

    Anuntul tau aici

    0 Comentarii

    Nume:
    Url:
    Email
    Comentariu:
    Cod validare: