Ultimul Drive test

Drive test cu Suzuki SX4

Am luat la drive-test micul SUV citadin SX4. O masina de nisa a producatorului nipon, construita in Ungaria, alaturi de fratele italian Sedici.

citeste mai mult
 

Ultima stire

S-a deschis Salonul Auto Bucuresti

​Dupa patru ani de absenta a unui salon auto in Romania, miercuri, 5 octombrie, isi deschide portile Salonul Auto Bucuresti & Accesorii (SAB&A), la Romaero Baneasa. Pretul unui bilet de intrare este de 20 lei, iar vizitatorii vor putea sa vada masini abia lansate in Romania, sa faca teste si sa participe la tombole si concursuri, au anuntat organizatorii.

citeste mai mult
 

Parteneri

Adauga anunt predare leasing - predau-leasing.ro

Anunturi Predau-leasing

    Publicitate

    VW cumpara 19,9% din Suzuki

                  
    09/12/2009 Capatana Andrei Comentarii: 0 Vizualizari: 71009

    Constructorul german VW a mai facut un pas spre telul anuntat, de a deveni cel mai mare producator de automobile din lume pana in anul 2018, achizitionand 19,9% din actiunile Suzuki.

    Oficial, acest nou parteneriat va focaliza energia celor 2 brand-uri pe dezvoltarea automobilelor de clasa mica, un segment unde cei de la Suzuki sunt adevarati experti. Dar acesta nu este cu siguranta cel dintai motiv. Iata si de ce spunem asta: putini stiu faptul ca Suzuki este al 9-lea constructor auto mondial, ca volum, in 2008 producand 2.623.567 de automobile, fata de cele 6.437.414 produse de VW. Desi un brand relativ putin cunoscut in Romania, cu vanzari slabe, Suzuki este o forta in industria auto, numarand nu mai putin de 45.000 de angajati, 35 de fabrici proprii in 23 de tari, si nu mai putin de 133 de distribuitori in 192 de tari.

    Brandul Suzuki nu domina nicio piata pe care este prezent, dar prezenta practic mondiala a marcii asigura un volum important de productie si vanzari. Probabil ca cele mai interesante atu-uri ale companiei japoneze sunt subsidiarele sale: Suzuki Maruti India, cel mai mare producator indian de automobile, detinut de constructorul japonez in proportie de peste 55%, si Pak Suzuki, divizia pachistaneza, care domina piata din regiune. De asemenea, aceasta noua alianta va intari prezenta si vanzarile VW in China. Constructorul german este deja cel mai important producator prezent pe piata chineza, fiind lider la vanzari, dar si Suzuki are o prezenta mai mult decat solida pe piata chineza, care a devenit deja cea mai mare piata auto din lume.

    Aceasta achizitie vine la finalul unui an plin pentru industria auto, an marcat de numeroase probleme pentru toti producatorii auto. VW a achizitionat recent prestigioasa marca Porsche, inversand practic rolurile in aceasta tranzactie, dupa ce initial Porsche a incercat sa achizitioneze VW. Chrysler si GM tocmai au iesit din faliment, cu ajutorul statului american, iar Fiat a achizitionat Chrysler, anuntand astfel un nou colos auto care vaneaza locul 1 la nivelul industriei. General Motors si-a regasit suflul, renuntand la vanzarea Opel, si revenind practic la statutul de mare producator cu prezenta globala. Politica celor de la GM vizeaza revenirea companiei americane la varful ierarhiei mondiale. Astfel, VW nu putea sta deoparte, si beneficiind de o situatie financiara buna, a achizitionat o parte semnificativa din actiunile Suzuki, o companie solida, care a rezistat cu bine crizei. Achizitia va costa VW 2,5 miliarde de dolari. Suzuki a mai fost sub incidenta unui alt producator auto, GM, dar acesta a vandut ultimele 3% din actiunile detinute la Suzuki inca din noiembrie anul trecut. Aceasta tranzactie aduce multe beneficii si pentru Suzuki, care va avea astfel acces la o finantare mai buna pentru dezvoltarea propriilor automobile. De asemenea, multi experti se asteapta ca urmatoarele generatii Swift si Polo sa fie dezvoltate in comun, folosind know-how-ul ambelor companii, pentru a dezvolta un automobil care sa domine clasa mica.

    Achizitia vine cu putine riscuri pentru VW. Suzuki a anuntat luna trecuta ca isi tripleaza estimarile de profit pentru anul in curs, un semn excelent privitor la forta companiei nipone. De asemenea, VW are cunostiinte foarte solide cu privire la sinergiile obtinute prin cumulul brand-urilor. Din grupul VW fac parte la ora actuala 10 marci, precum VW, Audi, Skoda si Seat. Aceste achizitii, demarate de VW la inceputul anilor '90 au fost initial vazute de expertii industriei auto cu mult scepticism, dar rezultatele au fost excelente. Toate brand-urile grupului au cunoscut o crestere solida, si marjele de profit au fost considerabil marite prin folosirea platformelor tehnice si a motorizarilor comune. Practic, la nivelul industriei auto, doar 2 aliante s-au bucurat de succes: grupul VW si parteneriatul Renault-Nissan.

    In ceea ce priveste pozitita de cel mai mare producator auto din lume, tehnic, in urma acestei aliante, VW ocupa acum acest loc. VW si Suzuki au vandut anul acesta 4,4 milioane de automobile cumulat, cu multa inaintea celor de la Toyota, de pe locul 2, cu 3,6 milioane de automobile vandute. Ramane de vazut daca aceasta noua alianta va pastra cu succes aceasta pozitie si pe viitor, sau va esua lamentabil, precum cea dintre Daimler si Chrysler. Judecand dupa parcursul de pana acum al nemtilor, precum si dupa soliditatea si forta celor 2 companii, esecul este putin probabil.

    Anuntul tau aici

    0 Comentarii

    Nume:
    Url:
    Email
    Comentariu:
    Cod validare: